Trochu o mě...

05.11.2021

A tak jsem byl inspirován k napsání něčeho - alespoň mála - o sobě samém. Vlastně to nemusí být vůbec jen o mě. Tím pochopitelně mířím k propojenosti našich životů a k tomu, že právě v příběhu druhých často nacházíme své vlastní fragmenty i celé statě. I proto je vyjevení byť jen části svých příběhu dobrým krokem k ucelování obecných archetypů lidství.

Tedy do tohoto fyzického těla jsem se vnořil někdy v roce 1972 a započal cestu sebepoznání. Pochopitelně jsem o tom neměl nejmenší tušení, a přesto mě už v dětství fascinovaly otázky "co já to vlastně jsem a proč". Už ve škole základní jsem díky jakési jinakosti - tedy takovému pocitu, nabyl téměř přesvědčení, že nepocházím z této planety. To se pochopitelně setkávalo s otázkou "nojo ale proč? Co je tedy smyslem toho?" Odpověď tehdy přicházela v podobě prvotního spasitelského komplexu. "Musím tenhle svět asi zachránit - to je jasný!" Následovaly projekce do nejrůznějších super hrdinů - archetypů naší doby, tréning schopností rytířů Jedy a podobně. V očích rodičů i okolí jsem se pochopitelně stával ještě větším ufonem, a tím si svou roli upevňoval po celou základní školu. Zní to nejspíš legračně, ale právě v tomto období přichází ty nejdůležitější informace pro rozkvétající mladé bytosti, a je tedy nanejvýš důležité je alespoň zpětně načíst, neboť se jim v daném čase nevěnovala pozornost žádná.

Přes střední školu se díky změně prostředí a setkání s novými lidmi mnohé upozadilo a transformovalo, takže ze supermana se stal front man kapely, a ego se pomalu vracelo k vývoji obyčejného pozemšťana. To pokračovalo i v práci grafika reklamních agentur a v běhu rodinného života. Zpětný pohled na toto období je pohled na někoho, kdo se zoufale snaží zařadit, a je neustále vyřazován, a kdo skrze velké úsilí roztáčí lopatky větrného mlýna, ale vítr tím nerozfouká.

A bylo třeba dna k odražení. Podobě jako jedinec na špatné cestě, je i celé společenství lidí dovedeno k prahu samotného přežití, aby otevřelo nové dveře. Mým prahem byl rozvod a nové dveře mi doslova otevřely knihy. Díky Stanislavu Grofovi jsem byl nejprve vystřelen do vesmíru - nejspíš v raketě s nadsvětelným motorem, abych se pak ukotvil v psychologii i filozofii C. G. Junga a dalších vidoucích autorů. Konečně mi něco dávalo smysl. Představuji si tak asi objevení svatého grálu, který je nevyčerpatelný a je objevován znovu a znovu s každým posunem, vhledem a porozuměním. Postupně, v procesu toho čemu se říká třeba probouzení, se začaly vracet pocity mimozemšťanství i spasitelský komplex. To už bylo ale vše jinak. Díky Mindfulness a schopnosti sebereflexe jsem získal moznost s každou touto novou kvalitou směřovat k nalezení pravého potenciálu, a tedy už neuvíznout v bahně nevědomí. Ne vždy jde vše dobře, ale byl to proces velké změny, který mě přivedl nějak samočinně k vizi práce s lidmi jako facilitátor, terapeut či průvodce osobního růstu. Asi před 3-4 lety jsem objevil psychoterapeutický přístup jménem Procesově orientovaná práce a našel v něm vše, co svět v tomto oboru asi může nabídnout. Pracovat ve smyslu plně přítomného a zároveň vše obsahujícího procesu je zážitek rovný objevné cestě do tajů vesmíru a zpět!

A co nám asi přináší spasitelský syndrom ve své osvícené verzi? Proces měnit či spasit svět totiž začíná uvnitř každého z nás, a tak je téměř vesmírným počinem provést nebo jen napomoci v cestě jediné bytosti, která se svobodně rozhodla otevřít nové dveře a tou svou vlastní cestou se vydat. To mě naplňuje!

Kamil Schuster, Kladno
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky